vineri, 19 decembrie 2014

Moralitatea Bibliei este imorala


Moralitatea inseamna sa faci ceea ce este corect, indiferent ce ti se spune.
Religia inseamna sa faci ce ti se spune, indiferent ce este corect.  - Jerry Sturdivant

     Cand ne referim la o persoana morala, de obicei ne vom gandi la cineva care are insusirea de a fi bun, corect, drept si cinstit. Definitia data unei persoane morale nu este indentica pentru fiecare tara sau generatie. De obicei, moralitatea reprezinta acceptarea comportamentelor de catre societate. Ea este in stransa legatura cu sentimentele de durere si de placere. Exista chiar cateva metode general valabile si de bun simt pe care putem sa le folosim inainte de a trage concluzia daca o persoana este morala sau nu.
1). Gradul in care individul produce durere sau placere aproapelui sau.
2). Gradul de corectitudine a individului in relatie cu aproapele sau.
3). Gradul de absurditate a faptelor individului, in relatie cu aproapele sau.
     In majoritatea religiilor, credinciosii considera ca moralitatea este ceva cu totul diferit de ceea ce defineste aceast cuvant in afara contextului religios. Atunci cand lucrurile sunt judecate de catre credincios din punctul de vedere al religiei sale, exista mari sanse ca acesta sa considere moral orice lucru, atata timp cat nu se contrazice cu dogmele religiei respective. O fapta va fi considerata morala daca se potriveste cu doctrinele prezente in religia credinciosului, indiferent daca aceasta fapta produce durere nejustificata rational, incorectitudine sau daca este absurda. In acest fel religia nu invata pe om ceea ce este bun si drept, ci mai degraba il invata pe acesta ce sa creada ca este bun si drept.
     O situatie prezentata intr-o carte sfanta, in care Dumnezeu ordona violarea tuturor virginelor dintr-un popor si arderea pe rug a celorlalti oameni din cetate, va fi considerata de catre credincios o fapta morala si uneori chiar vrednica de lauda. Aceasta se intampla, deoarece in aceea poveste se afla ca personaj principal Dumnezeul in care acel credincios crede. Aceasi situatie prezentata in afara contextului religios va fi considerata de catre credincios a fi o fapta abominabila si cu siguranta o fapta imorala care merita dispret. Acest lucru ne arata ca, atunci cand frica si prejudecatile religioase sunt inlaturate, credinciosul tinde sa gandeasca mai cu bun simt.
     Cea mai importanta sursa a moralitatii, conform crestinilor, este Biblia. Un crestin crede cu adevarat ca invataturile ei sunt pline de dragoste si de generozitate. Interpetarile credinciosului au rolul principal sa intareasca aceasta credinta. Pentru un crestin fundamentalist, Biblia este cel mai bun invatator care a existat vreodata. Profunzimea acestei carti vazuta de catre credincios, este prezenta pe lista dovezilor de incontestat a faptului ca Biblia a beneficiat de inspiratie divina.
     Toate aceste convingeri sunt in mod evident false pentru o persoana care nu se lasa afectata de frica pedepsei promise de catre Biblie, persoanelor care nu au aceste convingeri. Atunci cand privesti continutul acestei carti in acelasi mod in care privesti si continutul altor carti care nu provoaca sentimente de frica, este inevitabil sa nu observi ca aceasta carte este departe de a fi un ghid perfect a moralitatii. Mare parte a continutului ei este total strain de lucrurile care au legatura cu moralitatea. In cazul in care nu vezi acest lucru, este foarte posibil ca mintea ta sa fie afectata in mod serios de temerile din cadru religiei crestine.
     Ce este drept este faptul ca majoritatea credinciosilor nu impartasesc decat o mica parte din valorile morale sau mai bine spus din imoralitatea Bibliei. Cei mai multi crestini sunt crestini doar cu numele. Nici macar nu au citit vreodata aceasta carte pentru a vedea ce contine cu adevarat. Unii crestini desi sustin cu fanatism invataturile Bibliei, se pare ca nu au citit decat niste versete sau interpetari a continutului acestei carti.
     Pentru crestinii fundamentalisti, moralitatea este ceva care daca nu crezi ca e moralitate, esti amenintat cu torturi eterne pe o alta lume. Din aceasta cauza, crestinii au considerat mereu ca Dumnezeul Bibliei nu doar ca este o persoana morala, ci este insusi sursa moralitatii, El fiind cea mai morala fiinta prezenta vreodata intr-o carte. Modul in care Biblia reuseste sa convinga oamenii ca este o carte morala, este ridicol si inselator.
     Contrar convingerilor credinciosilor, personajul prezentat in Biblie ca fiind Dumnezeu este departe de a fi o persoana morala. Sa spui ca faptele atribuite lui Dumnezeu de catre Biblie arata moralitatea perfecta, este ceva ce provoaca rasul orcarui om rational. Conform Bibliei, Dumnezeu nu numai ca este un personaj care este de acord cu sclavia, misoginismul, rasismul, discriminarea sexuala, sclavagism sexual, epurare etnica, mutilare genitala, moarte pentru victima unui viol, uciderea maselor de oameni din motive irationale, moarte pentru curiosi, moarte pentru copiii care rad de chelia barbatilor si alte lucruri de acest fel, insa chiar El le comanda.

8 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Mersi mult. Sper ca nu o sa te dezamagesc :)

      Ștergere
    2. Trrebuie sa specifici si citatele din biblie care sa iti suporte ideile tale.Multi romani,ortodocsi fiind,poate nu au deschis biblia in viata lor sau daca au deschis-o,au citit doar partile frumoase din ea.

      Ștergere
    3. Da, ce am scris acum e doar introducerea la seria "Moralitatea Bibliei este imorala". Urmatoarele parti vor contine si versete.

      Ștergere
  2. Felicitari pentru articol , foarte bine punctat ! Iti recomand "Biblia Hazlie " de Leo Taxil :D
    O sa-ti citesc cu mare atenti toate articolele , bag de seama ca esti foarte bine informat ! Felicitari !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut. Iti multumesc pentru apreciere.

      Ștergere