vineri, 26 decembrie 2014

Profetii neprezise


     Profetiile neprezise sunt acele profetii care pretind a fi implinite, cand de fapt ele sunt niste preziceri care nu au fost facute niciodata sau pentru care nu exista nici o dovada ca au fost facute. Acest fel de profetii sunt "amintite" in Noul Testament unde ni se spune faptul ca in timpul vietii lui Isus se implineau niste profetii, care de fapt nu se gasesc nicaieri in Vechiul Testament. Evident ca nu putem considera o asemenea profetie ca fiind implinita.

1). Ca sa se implineasca ce fusese vestit prin proroci
    "A venit acolo si a locuit intr-o cetate numita Nazaret, ca sa se implineasca ce fusese vestit prin proroci: ca El va fi chemat Nazarinean" (Matei 2:23).
     Nici o persoana nu poate pretinde faptul ca aceasta prorocie a fost prezisa vreodata in Vechiul Testament, din simplu fapt ca aceasta profetie nu este prezisa de nici un proroc al Bibliei. Iar mai mult decat atat, cuvantul Nazaret sau Nazarineanul, nu au fost mentionate niciodata de vreun autor al Vechiului Testament.

2). Dupa cum a scris prorocul Isaia
     "Dupa cum este scris in prorocul Isaia: "Iata, trimit inaintea Ta pe solul Meu, care Iti va pregati calea" (Marcu 01:02).
     Cu toate ca autorul este foarte clar in ceea ce spune, contrar afirmatiei sale putem observa ca nici o declaratie de genul acesta, nu apare in cartea lui Isaia. Un posibil verset pe care autorul dorea sa il citeze se afla in cartea Maleahi, si nicidecum in cartea lui Isaia.
     "Iata, voi trimite pe solul Meu; el va pregati calea inaintea Mea. Si deodata va intra in Templul Sau Domnul pe care-L cautati: Solul legamantului pe care-L doriti; iata ca vine - zice Domnul ostirilor" (Maleahi 3:1).
     Asadar, vedem ca evanghelistul in graba sa de a construi un Isus care sa implineasca profetiile Vechiului Testament, a dat gres.

3). A treia zi dupa cum este scris
     "Si le-a zis: "Asa este scris si asa trebuia sa patimeasca Hristos si sa invie a treia zi dintre cei morti" (Luca 24:46).
     Din nou, potrivirea spuselor lui Isus cu vreun pasaj din Vechiul Testament este imposibila. Pur si simplu nu proroceste nimeni faptul ca Isus trebuia sa invie a treia zi.

4). Vor curge rauri de apa vie asa cum spune Scriptura
     "Cine crede in Mine, din inima lui vor curge rauri de apa vie, cum zice Scriptura" (Ioan 7:38).
     Nici o astfel de declaratie nu va fi gasita in scripturile Vechiului Testament oricat de mult ar fi cautata. Motivul este acela ca pur si simplu nu exista. Asadar, cum ar putea fi implinita o profetie care nu a fost facuta niciodata?

5). Ce fusese vestit prin prorocul Ieremia
     "Atunci s-a implinit ce fusese vestit prin prorocul Ieremia, care zice: "Au luat cei treizeci de arginti, pretul Celui pretuit, pe care L-au pretuit unii din fiii lui Israel; si i-au dat pe "Tarina olarului", dupa cum imi poruncise Domnul" (Matei 27:9-10).
     Problema acestei relatari este faptul ca Ieremia nu a scris niciodata nimic similar cu ceea ce pretinde evanghelistul de fata. In acest verset, autorul vroia de fapt sa citeasca un pasaj din cartea lui Zaharia.
     "Eu le-am zis: "Daca gasiti cu cale, dati-mi plata; daca nu, nu mi-o dati!" Si mi-au cantarit ca plata, treizeci de arginti. Dar Domnul mi-a zis: "Arunca olarului pretul acesta scump cu care m-au pretuit!" Si am luat cei treizeci de arginti si i-am aruncat in Casa Domnului pentru olar" (Zaharia 11: 12-13).
     Asa se intampla cand niste oameni construiesc unele evenimentele conform unor profetii, iar apoi pretind ca profetiile s-au implinit in realitate.

Un comentariu: